close

今天复习了上一课的<龙卷风>,还不是很熟练,但是还可以弹完啦!哈哈!

只有那A 要换去 Bm7 对我来说真的很难耶!

前晚我尝试一边听<龙卷风>一边练弹,感觉超好的,好像是跟周杰伦在一起Jam歌!(想太多了~~)哈哈!

今天老师又给我新歌了,因为知道我的Bm很差,所以就给了这首有很多。。。很多。。。很多。。。。。。。。Bm chord的歌.

老师在拿那张纸的时候,我心里Os说着:不要。。。。不要啊~~~~天啊~~~又是Bm。。。

老师说:你学了这首歌就一定会学会Bm了!

我一看下去那张谱,很多Bm跑进我的眼睛,只有一个字:晕!

那首歌就是<She will be loved - Maroon 5>

我真的没听过~~

老师就开始唱弹一遍给我听,我满脑都是Bm~~,我心里Os要专心听。

一听之下,wow! 老师唱弹得很好听!有真假音在转换,非常好听!

然后轮到我弹就弹得乱七八招,Bm A Bm A......连我自己都听不下去。。。啊~~

我好不容易学会弹一点点的G to Bm,一下子要我换成Bm A Bm A,我真的弹不来呀!很沮丧哦!

还好时间到了,呼!松了一口气~~ 我很(拍谢)说:我回家去练好了!

接下来。。。我提起很大的勇气对老师说:

我想把老师唱的这首歌给录下来,

1。可以回家学习
2。可以放上blog和大家分享
3。可以做个纪念。

以为老师会像上次那样唱了给我录在手机里,可是。。。

这次老师说:你上网去找就有了!我尴尬了!sangat malu!(满脸通红)

然后我就快快转移话题问说:这Maroon 5是个乐团吗?

老师回答说:是,好像是美国的。

我就快回答说:好的,我会上网去找的。

老师又说:这乐团的歌都很好听!

我回答说:是的!好的!谢谢!

就在这个时候,老师突然说,再过一两堂课就要教我方炯镔的歌<坏人>了!我听好开心!

一直不停的在傻笑着~~

老师又说:你等很久了是吧!

我点点头又摇摇头说:不会啦!没有很久啦!

老师解释说:因为要教会你一些chord,才容易学这首歌。

我说:是的!我懂!我知道的,谢谢你!

下课了~~~~~

ps:我很感动,老师是因为我去听方炯镔的歌<坏人>后,来教我的!太感谢了!
     (之前有跟老师说是因为方炯镔才想再学吉他的)

还能学吉他和音乐,我真的很幸福,很快乐!
有种感觉~~
就好像~~
我和吉他弹练爱了!爱上了学音乐!好棒!
Thanks! Muak! ha ha !


She Will Be Loved
Maroon 5 lyrics

Beauty queen of only eighteen
She had some trouble with herself
He was always there to help her
She always belonged to someone else

I drove for miles and miles
And wound up at your door
I've had you so many times but somehow
I want more

I don't mind spending everyday
Out on your corner in the pouring rain
Look for the girl with the broken smile
Ask her if she wants to stay awhile
And she will be loved
She will be loved

Tap on my window knock on my door
I want to make you feel beautiful
I know I tend to get so insecure
It doesn't matter anymore

It's not always rainbows and butterflies
It's compromise that moves us along, yeah
My heart is full and my door's always open
You can come anytime you want

I don't mind spending everyday
Out on your corner in the pouring rain
Look for the girl with the broken smile
Ask her if she wants to stay awhile
And she will be loved
And she will be loved
And she will be loved
And she will be loved

I know where you hide
Alone in your car
Know all of the things that make you who you are
I know that goodbye means nothing at all
Comes back and begs me to catch her every time she falls

Tap on my window knock on my door
I want to make you feel beautiful

I don't mind spending everyday
Out on your corner in the pouring rain
Look for the girl with the broken smile
Ask her if she wants to stay awhile
And she will be loved
And she will be loved
And she will be loved
And she will be loved

arrow
arrow
    全站熱搜

    Pennysim88 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()